Sinds 1969 voert Buonsenso exclusieve Italiaanse wijnen en specialiteiten van hoge kwaliteit in. Deze distribueren ze over heel België. De kwaliteit en authenticiteit wil Buonsenso doortrekken in hun digitale aanwezigheid. Dit aan de hand van een webshop èn website.
“Fantastisch team om mee samen te werken. Snelle response, technisch bekwaam en veel goede smaak. De ontwikkeling en lancering van onze webshop is vlekkeloos verlopen en is nu, na een jaar, een groot succes bij onze klanten. Toppers!!”
Mark Schrooten
Buonsenso is distributeur over heel België en heeft een aanzienlijk aantal overheerlijke producten in haar assortiment. Natuurlijk moeten al die producten ook ergens beheerd worden. Toen Buonsenso bij ons kwam aankloppen, maakten ze reeds gebruik van Winbooks, een boekhoud- en beheersoftware.
Duizenden producten één voor één invoeren in de webshop, de prijzen up-to-date houden, een mooie afbeelding voorzien, enz. was uiteraard geen optie. Bestaande oplossingen waren niet toereikend en vaak zeer beperkend.
Precies om die reden besloten we zèlf een webshop te bouwen met een automatische synchronisatie met Winbooks. Voordelen?
Buonsenso’s doelgroep zijn voornamelijk professionelen uit de horeca-sector. Heb jij ooit al iemand uit die sector met veel tijd geweten? Net daarom zorgden we voor kleine, doch slimme features die zeer snelle bestellingen mogelijk maken.
Denk aan een “favorieten”-knopje, waar je producten die je vaak besteld voor je restaurant onder kan plaatsen. Of denk aan een “bestel opnieuw”-knop, waarmee je in één klik een bestelling opnieuw kan plaatsen.
Naast vaste klanten, die zelf hun bestellingen doorgeven via de webshop, heeft Buonsenso ook enkele vertegenwoordigers op de baan. Deze vertegenwoordigers moeten in staat zijn om bestellingen te plaatsen voor hun klanten. Dit zorgt voor een extra “layer” in de webshop, die trouwens ook naadloos werd geïntegreerd met Winbooks.
Toen Buonsenso kwam aankloppen, werd de huidige werkwijze uit de doeken gedaan. Veel klanten hadden er de gewoonte van gemaakt om hun bestellingen door te bellen via voicemail. Daar moest uiteraard een einde aan komen. Dankzij de webshop kunnen klanten nu 24/7 bestellingen doorgeven en hoeft Buonsenso geen 3x te luisteren voor ze alles hebben genoteerd. Enof ze blij zijn.