Bekijk onze blog

Bespaar tijd met een offerte tool

Bedrijven spenderen veel tijd aan het opstellen van offertes. Vaak kan de tijd die hieraan besteed wordt drastisch verlaagd worden door het automatiseren van dit proces met een offerte tool.  Recent hielpen wij twee van onze klanten dit te realiseren. Lees hieronder de voordelen en vooral de mogelijkheden van zo'n offerte tool.

Interne offerte Tool voor Kijzer

"
Onze offerte-tool heeft ons veel tijdswinst opgeleverd. Daarbovenop zijn menselijke rekenfoutjes uitgesloten èn ziet elke offerte er even mooi uit.

- Peter Nevelsteen

  • Exit Excel! Voor Kijzer was de opdracht duidelijk: vaarwel zeggen aan de lelijke, logge en onduidelijke Excel-file waarin offertes gemaakt werden. Het vereenvoudigen van dit proces zou niet enkel tijdswinst opleveren, ook de presentatie en betrouwbaarheid van de berekeningen wordt verzekerd. Om te vermijden dat vertegenwoordigers belangrijke onderdelen voor de werken zouden vergeten creëerden we een overzichtelijk stappenplan.
  • Ook visueel aantrekkelijk Een correcte offerte is één ding. Maar een aantrekkelijke offerte waarin de huisstijl van het bedrijf wordt doorgetrokken, kan een intensief werkje zijn. In het geval van Kijzer werden de offertes in Excel opgemaakt, een hele opgave om dit mooi te maken. De tool genereert automatisch een PDF in de juiste huisstijl. Daarbij kan belangrijke informatie zoals algemene voorwaarden en foto's van realisaties automatisch toegevoegd worden. Zo kan de maker zich focussen op wat echt telt.
  • Altijd een overzicht op de sales cijfers  Een bijkomend voordeel van een offerte tool is dat alle informatie op één centrale plaats staat. Deze informatie kan je helpen om ten alle tijden een overzicht te houden van je offertes en sales cijfers. Zo kan je de prestaties per vertegenwoordiger bijhouden, targets instellen en er zelfs een spelelement aan koppelen door bijvoorbeeld maandelijks een "top-vertegenwoordiger" aan te duiden.

Offerte Tool voor TGvloerverwarming.be

"
Offertes maken was altijd een zeer tijdrovende bezigheid. Nu kunnen klanten een automatisch gegenereerde offerte ontvangen in 10 stappen.

- Tony Tormans

  • 10 simpele vragen = automatische offerte TG Vloerverwarming gaf aan dat ze veel tijd en energie staken in het opmaken van hun offertes. Offertes die eigenlijk 100% geautomatiseerd konden worden. Daarbij zagen we de mogelijkheid om de offerte door de klant zelf te laten opmaken aan de hand van 10 simpele vragen. Dit vergemakkelijkt niet enkel de werking voor TGVloerverwarming, ook de klant krijgt meteen zijn offerte doorgemaild nadat hij de vragen heeft beantwoord.
  • Snel, automatisch en betrouwbaar Nadat de 10 vragen worden ingevuld, wordt er meteen een offerte opgesteld. Om te vermijden dat TG Vloerverwarming achteraf nog variabele kosten moest aanrekenen voor de verplaatsingen van haar installateurs integreerden we een manier om het aantal kilometers die afgelegd zouden worden op voorhand te berekenen. Deze kost kon dan ook meteen meegerekend worden. Op die manier werd echt àl het werk voor de opmaak van een offerte uit handen genomen. Bovendien kan TG Vloerverwarming zelf via een admin-pagina  alle offertes en prijzen beheren.
Heeft uw zaak mogelijk ook baat bij een offerte-tool? Wenst u graag eens van gedachten te wisselen of samen vrijblijvend te bekijken wat de mogelijkheden zijn? Contacteer ons dan gerust voor een afspraak.

Webdesign trends 2018

Als web agency is het belangrijk steeds op de hoogte te blijven van trends, maar ook om je kennis en vaardigheden te blijven uitbreiden. Zo streven we ernaar om websites te ontwerpen die steeds gebruiksvriendelijker, duidelijker en innovatiever zijn. Hierbij rekening houdend met aanpasbaarheid van de content en gebruik op elk toestel. In 2017 en voorgaande jaren zagen we steeds een grote vooruitgang in het aantal mobiele surfers. In 2018 verwachten we dat deze evolutie zich verder zal doorzetten en dat hier eens te meer aandacht aan zal besteed worden. Hieronder bespreken we enkele trends die 2018 ons zullen brengen.

  1. Drop shadow en diepte  Het wordt stilaan tijd dat we flat design loslaten en er terug proberen uitspringen met drop shadows en wat extra diepte. Het gebruik van drop shadows is echter niet nieuw. Reeds lang wordt het gebruikt om extra diepte en illusie te creëren in ontwerpen. Door meer schaduw te gebruiken wordt niet alleen de esthetiek van de website verhoogd, maar ook de gebruikservaring. Dit gebeurt door meer nadruk te leggen op bv. Links, buttons, vlakken,…. Door met meer kleurovergangen te werken wordt het 3D effect van oude schaduwen verbeterd.
  2. Levendige & verzadigde kleuren  Vroeger werd er vooral gekozen voor ‘webveilige’ kleuren, maar het wordt steeds populairder om gebruik te maken van levendige en verzadigde kleuren. Op deze manier kunnen bedrijven zich extra onderscheiden. Fellere kleurvlakken en sterke contrasten winnen hierbij aan populariteit. De technologische evolutie van displays zorgt hierbij voor bijkomende ondersteuning. Hun steeds groter wordend kleurenbereik maakt het mogelijk om met deze fellere kleuren aan de slag te gaan. Met deze kleuren trek je meer de aandacht en zorg je ervoor dat je bedrijf gezien wordt.
  3. Illustraties  Door gebruik te maken van illustraties kan je er voor zorgen dat bezoekers in één oogopslag zien waarover je website zal gaan. Complexere boodschappen of informatie worden overgebracht via illustraties die zich richten op de essentie. Dit gebeurt bovendien op een speelse, originele en creatieve manier. Belangrijk is wel dat je in lijn blijft met de huisstijl van je bedrijf, maar het geeft in elk geval een persoonlijkere touch aan je website dan online aangekochte afbeeldingen. Een goede illustratie zegt misschien wel meer dan 1.000 woorden….
  4. Grote en krachtige typografie  In 2018 zullen we meer gebruik maken van grotere en uniekere lettertypes. Er is tegenwoordig een groot aanbod aan lettertypes. Met een unieker lettertype en grotere typografie kunnen bedrijven zich meer onderscheiden van hun concurrenten. Uniekere lettertypes worden steeds meer ondersteund en opgevangen door de verschillende courante browsers. Dit maakt het als developer makkelijker om ze te integreren. Het gebruik van krachtige kopteksten is tevens belangrijk om je boodschap over te brengen en een belangrijke factor voor je SEO.
  5. Dynamische gradiënts  De gradiënts beginnen aan hun grote comeback in 2018. Vroeger werden ze alleen gebruikt om een 3D effect te creëren, maar nu worden ze ook gebruikt om je website tot leven te brengen. Dit omdat ze nu gebruikt gaan worden met felle en levendige kleuren. De populairste manier om een gradiënt te gebruiken is als een foto filter. Hierdoor worden minder interessante foto’s toch interessanter en kan je je boodschap duidelijker overbrengen. Wanneer er geen afbeeldingen zijn om mee te werken kan er gebruik gemaakt worden van een felle gradiënt om tot een sober maar toch aantrekkelijk design te komen.

Laracon EU 2017

28-30 august 2017 AMSTERDAM

Veel van onze websites worden ontwikkeld aan de hand van het Wordpress CMS. We werken hier graag mee omdat dit een krachtig en makkelijk CMS is, bruikbaar door jong en oud en zonder enige kennis van code. We gebruiken het WordPress CMS dan ook vooral bij kleine tot middelgrote websites. Toch is dit niet altijd de beste keuze voor elk project. Vaak zijn grotere projecten niet gebaat bij het Wordpress CMS. De reden hiervoor is dat WordPress out-of-the-box heel wat functionaliteiten heeft ingebouwd die je bij complexere projecten vaak niet nodig hebt. Die overbodige balast kan op termijn zorgen voor een minder performante web applicatie. Voor grotere projecten werken wij daarom vaak met het Laravel framework. Dit PHP framework biedt een krachtig en performant skelet voor de opbouw van een web applicatie. 
De ontwikkeling van het framework staat geen dag stil. Om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen binnen het framework en PHP, wordt er jaarlijks een Laravel conferentie gehouden: Laracon EU. Dit jaar zakten we af naar De Meervaart te Amsterdam voor een leerrijke en inspirerende 2-daagse. Hierbij een kort overzicht van interessante en inspirerende talks: Build your API with Apiary & Dredd Deze leerrijke talk ging over de ontwikkeling van een API. Een API wordt vaak gebruikt om een softwarepakket te linken met een website of webapplicatie. 
Een mooi voorbeeld hiervan is de website van Vossemeren die gekoppeld werd met hun softwarepakket Whise waar ze hun vastgoed in beheren. Tijdens deze talk werden er enkele handige tools aangereikt waarmee de ontwikkeling en testing van dergelijke API’s vlotter gaat. From zero to multi-platform Chatbot with BotMan Chatbots zijn niet meer uit de digitale wereld te denken. Denk maar aan Billie, de digitale assistent van bol.com. Hij probeert je vragen te beantwoorden aan de hand van sleutelwoorden die hij terugvindt in jouw vraag. De tijd waarin deze technologie slechts toegankelijk was voor de grote multinationals met grote budgetten is definitief over. Dankzij laagdrempelige en goede software kan elk bedrijf een chatbot inzetten om processen te automatiseren. Dit kan gaan van customer service tot interne processen. State of Laravel Tenslotte was de maker van Laravel, Taylor Otwell, ook aanwezig op Laracon. Hij stelde een heleboel nieuwe features voor die in de nieuwste versie (Laravel 5.5) uitgebracht zouden worden. Intussen is deze nieuwste versie ook officieel uitgebracht en wordt ook al volop gebruikt in onze projecten. Kortom, een geslaagde editie met inspirerende en boeiende talks. Laracon 2018? Count us in!