De tijd van een website als online visitekaartje is al lang voorbij. Een modern dakwerkersbedrijf beschouwt hun website als een waar communicatiemiddel, en beseft dat online en offline communicatie hand in hand gaan. Kijzer is zo’n bedrijf, en wilde met hun nieuwe website zowel nieuwe klanten als potentiële werknemers aanspreken. Ontdek in deze case onze oplossing op maat.
“Design is the silent ambassador of your brand”
Paul Rand
We trapten dit project op gang met de ontwikkeling van een volledige brand guide. Hiermee zorgen we ervoor dat de online én offline communicatie een mooi geheel vormt, en de boodschap naar de buitenwereld goed wordt overgebracht.
Vanuit deze brand guide bouwden we een WordPress website op maat. Maatwerk was hiervoor essentieel, want dit gaf ons de volledige controle over structuur en design, en konden we de nodige accenten leggen. Zo trekken we de aandacht van de bezoekers en begeleiden we hen naar het specifieke stukje informatie dat zij zoeken.
Daarnaast was de brand guide ook het vertrekpunt voor de offline communicatie. We ontwikkelden materialen als naamkaartjes, offertemappen, steigerdoeken, advertenties in De Zondag, bestickering, … Het uniforme vertrekpunt van online en offline communicatie, creëert eenheid en zorgt voor een krachtige merkherkenning.
Uiteraard is de website een cruciaal middel in de lead generation voor Kijzer. Dankzij de WordPress website op maat met een duidelijke boodschap, zetten we een belangrijke stap naar een hoge conversieratio, maar dat is slechts het begin. Dankzij de integratie van een Instagram feed, tonen we een blik achter de schermen en weet de bezoeker dat het bedrijf achter de website “leeft”.
Ook de techniek van “social proof” is een belangrijke schakel in dit proces. Hiervoor integreerden we schriftelijke reviews rechtstreeks in de website, en tonen we review video’s om het vertrouwen van de bezoeker te verhogen en de kans op conversie te maximaliseren.
De bouwsector is bijzonder concurrentieel. Daarom is het essentieel dat een bezoeker die een conversie begaat, correct en snel opgevolgd wordt. Dit realiseerden we door de integratie van Zoho CRM, waardoor leads rechtstreeks bij de juiste persoon terechtkomen en een goede, snelle opvolging verzekerd is.
Een dakrenovatie is niet iets wat je zomaar op één, twee, drie beslist. Om in het beslissingsproces van potentiële klanten zichtbaar te blijven, werkt Kijzer met een nieuwsbrief. Hiervoor integreerden we een MailChimp-module, zodat geïnteresseerden zich makkelijk kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief en Kijzer zelf géén manueel werk moet verrichten om hun adressenbestand up-to-date te houden.
Niet enkel potentiële klanten, maar ook bestaande klanten worden door deze periodieke communicatie gestimuleerd. Dit verhoogt opnieuw de herkenbaarheid van het merk en stimuleert mond-aan-mondreclame. Win-win dus!
Een modern dakwerkersbedrijf denkt ook aan hun eigen toekomst. De focus op nieuwe klanten en een goede communicatie is natuurlijk belangrijk, maar ook in de bouwsector heerst “the war on talent”. Daarom dient de website ook als een communicatiemiddel naar nieuwe werknemers.
Voor hen is het belangrijk te weten dat ze in een professioneel, levendig bedrijf terechtkomen waar ze zich welkom kunnen voelen. Om dit te realiseren zorgen we in de eerste plaats voor een professionele WordPress website op maat, maar ook een levendige social media, persoonlijke beelden, en een gebruiksvriendelijk sollicitatieformulier op een aparte vacaturepagina.